jag vet jag är dryg...

Jag vet att jag är skitseg på att blogga. Men ni verkar ju inte få men för livet av det, eller hur ?

I helgen har Johans mamma varit på besök fredag-lördag. Hon hjälpte mej att spela över ''minnen'' från VHS till DVD.. (så nu kan jag kika på skitungen(mej själv) som liten). Plus att jag inte sett de där videorna på flera år. Så att se pappa igen, röra sej,höra hans röst, se hans ögon det kändes lite jobbigt på nått vis. Det är inte ofta jag tänker på honom men när jag väl gör det är det så jobbigt att jag har så himla få minnen kvar av honom. Det minne jag minns mest (utan det jag skrev om i ett annat iblägg) är när jag var liten och trött, då brukade han killa mej i handflatan. Från handleden ut i fingertopparna, varje finger. Jag somnade för att det var så himla skönt och avslappnande..

Hoppas att minnen inte försvinner med tiden. Ska jag vara ärlig har jag bara ett fotografi på honom i lägenheten. Och det är från när han gjorde lumpen. Alltså gammalt kort. Och de flesta bilder som finns på honom är ju från älgjakter, med blodiga händer och armar sittandes på en död älg. Mysigt? nope.



nu ska jag steka Falukorv..





2008-10-13 | 19:35:49 | | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Poppe

Det är inte korten som är viktiga Ida. Utan det är minnerna. Det är dem som räknas mest av allt.



Hoppas korven smaka=)

2008-10-13 // 19:57:43
» Ronja

NU gråter jag.

Men Poppe har rätt.

Minnena är viktigast!

Love <3

2008-10-13 // 21:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback