Lite frågor lite svar..

Är det omoraliskt att vara otrogen?
Såklart. Men var gränsen till otrohet går är en annan sak. Ska man vara i ett förhållande får man hållasej till den oskrivna lagen..

Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land?
Krig är väl aldrig moraliskt hur man än vänder och vrider på det ? Inte enligt mej iaf..

Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor?
Jobbig fråga. Men den fattige lär ju i såna fall inte längre vara fattig?och man klarar ju sej bra utan en njure vad jag vet.. Men själva frågan känns ändå smått omoralisk..

Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar?
Ja, så länge personen som säljer sej gör det för att hon ''vill'', oh inte för att hon måste. Om hon blir tvungen till det är det inte okej,trots pengarna.

Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar?
Hhaha. Det är ju jävligt smart ide iaf.

Är det acceptabelt rätt att begå självmord?
Det är upp till var och en. Men jag anser att de som gör det är fega och egoistiska.. Lämna familj o släkt kvar.. nej usch..

Är det acceptabelt att ge dödshjälp?
I de flesta fall,ja! Det är skillnad på att ge dödshjälp till någon som varit med om en olycka som är 100% förlamad, mot en sån bar tröttnat på livet..

Är det okej att döda en för att rädda fem personer?
Om man nu MÅSTE döda någon så borde ju de mest logiska vara att döda en för att rädda fem, tycker jag.. Fast sen beror det ju på själva situtationen. Är 6 pers instängda i en hiss och man vet att hjälp kommer inte att komma förrän ungefär en vecka senare. Man vet att syret sakta försvinner så är det ju bättre döda FEM och rädda EN, eller så dör alla =)

Är det viktigt att den som mördare får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det?
Ja. De blir ju inte ogort bara för at han inte gör det igen.

Tycker du att man har mindre rätt till vård om man själv har förorsakat sin sjukdom exempelvis narkotikamissbruk?
Så jäkla svår fråga. Men om jag hade donerat mina organ skulle det kännas konstigt (jag hade ju iofs varit död då..men..) om en rökare fick mina lungor och fortsatt röka. Då hade ju någon annan kunnat få dom som behandlat dom på ett bättre sätt.. jag vet, konstigt svar :P
Fast nu läste jag ju frågan fel,haha. Jag tycker att alla ska ha lika rätt till vård. punkt.

Andra frågor,,
Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig:
  • jag avskyr byxor. Direkt jag kommer hem om jag varit nånstans sliter jag av mej dom. Har jagbesök försöker jag dra ut på tiden så gott jag kan..
  • Jag är beroende av shopping. Direkt jag har över 100kr på kontot kliar det i fingrarna..
  • Jag är inte allergisk mot nånting alls.

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
Ärlighet är en självklarhet hos alla. Det är egentligen ingenting man ska BEHÖVA önska hos andra. Men humor är en viktig del.

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Idi kanske. Slidi har också nämnts, dock inte i skolan. Sjur har jag blivit kallad nån enstaka gång.

Hur var du som barn?
Blyg men glad. Jävligt mammig.

Vad tycker du om fildelning?
Både och. Dock tänker jag inte rösta på dom i nästa val.

Varför bloggar du?
Det är skitkul och ibland kan man få skriva av sej om man irriterar sej på nått. Ibland känner jag för att skriva privata saker men till det har jag n annan hemlig blogg. Fattar inte varför ''folk'' menar att man kan skriva dagbok på datorn o spara på den istället. Vem som helst om lånar datorn kan ju kolla. Då är det enklare med en privat blogg som man kan designa o leka med amtisigt =)

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Betyder lika mycket. Men för vissa kan kärleken vara viktigare än vänner, märks sååå tydligt.

Vad kan man leva utan?
elakheter och lakrits.

Vilket är viktigast hos din partner?
Att han förstår mej. Jag är en sån där människa som måste ha sista ordet,annars blir jag flyförbannad. Det är inget ''beteende'' jag har utan det tillhör bara min personlighet helt enkelt,inget jag kan ändra på. Skratt och Kärlek är egentligen det som behövs allra mest..

Har du funnit Harmoni i ditt liv?
Får jag ett jobb är allt perfekt.

Hur ofta lagar du mat hemma?
Vi delar upp det på varannan dag ungefär. Lagom är bäst =)

Vad skulle du göra med ett friår?
Leta jobb! MEN hade jag fått pengar som lön OCH vara ledig samtidigt hade jag tveklöst åkt till Grekland.

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Grekland och Thailand.

Hur svarar du i telefonen?
Beror på vem det är. Exempel på hur jag svarar:
Poppe: TJAA!
Nettan: Heeeeeej!
Sofia: Men va äräää?!
Muna: Hallå!
Ylvis: Tjenixen Ylvis
Variera givetvis på vilket jag humör jag e på.. men på ett ungefär iaf :P

Är du pinsam på fyllan?
väldit skrattig och så iaf :P

Vilken var din första konsert?
Håkan Hellström och Lars Winnerbäck,på samma kväll..

Hur ser folk dig?
Glad, kan jag tro!

Människa som gör dig enbart ledsen?
P

Människa som gör dig enbart glad?
Nettan,jämt!

Värsta känslan?
hunger och ensamhet.

Favorit tv-program?
Desperate Housewifesoch House.

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Vakna i lagom tid. Gå upp,skära upp ett revben. bre på smör på en färsk baguette och hälla upp ett iskallt glas med pepsi - PERFECTION

När grät du senast?
Imorse. Fast det var inte med flit. Det rann ur ögat för det var så jävla kallt. mascaran rann :(

Är du vidskeplig?
Spöken finns!

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Jobb så jag kan betala av alla mina ''kontoräkningar''..

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Haha nej!

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Slå till nån idiot på käften. Eller säga till nån som säger nått dumt..

Vart går din drömresa?
Usa. tveklöst. Bilresa genom USA låter väl lockande?

Vem är ditt drömragg?
Rockabillykillen i Nyckeln till frihet, och Edward Cullen.

När blir man vuxen?
När man tar allt på för stort allvar!

Vill du säga förlåt till någon?
Absolut inte.

Vem är din hjälte?
Stefan Sjur

Vad tror du på?
Evolutionen. Tänk att vi alla varit en mayaindian,typ!

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Bonde söker fru. Vill dejta en het bonde :D

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Lycklig.

Vad är lycka?
Att vara snygg! :D haha. nejdå! Lycka är att kunna känna sej Lycklig. Det är inte många som vet hur det känns.

Vilka personer beundrar du?
Mina vänner som orkar med mej och tar mej för den jag är. Och Johan som orkar leva med mej och vakna med mej varje morgon. Det är beundransvärt!

Vem var din första kärlek?
''hiphopparn från umä''

Vem har makten i ditt liv?
Jag!

Har du någon dold talang?
Jag ser skitgullig ut i webcam när jag kollar åt sidan..

Har du mobbat någon?
absolut inte.

Vilket djur skulle du vilja vara?
Katt. tråkigt svar? eehm. Okejdå väljer jaag.. en örn!

Har du någon fobi?
små saker. Jag kan ex inte hålla i ett par små örhängen, jag ryser av äckelkänsla i hela kroppen. Vet inte vad det beror på..

Vad är det pinsammaste du gjort ?
Måste fortfarande vara när jag tappade byxorna utanför OK på högstadiet..

Har du snattat någon gång?
Har nog alla på nå vis..


Dryyyygt detta va :P



puss.

2009-12-17 | 21:52:32 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback