vilket tjat..






Skönt att veden är färdig nu (nästaniaf) 30kubik ved är herrands mycke. Speciellt när den kommer nästintill som träd utan kvistar. Då måste man såga dom i stockar först,sen lyfta stockarna till klyven,sen klyva,sen slänga, sen stapla.
Och när man väl är här i Dalen nästitill tvingas man hjälpa till. Vore kul om nån frågade, men neeejdå ;) ..
Fått kondition. Känns. av att bära tunga stockar på sisådär 20-30kg några timmar om dagen ger muskler ska ni veta folk. Och att sen klyva det och ställa i ordning det, stapla alltså, tar ju fan tid så man nästan är gråtfärdig.. Det tog några veckor. För man vill ju inte slita ut sej helt o hållet på en dag. Bättre dela upp det. Japp.

fått kritik och gnäll pga att jag varit upptagen. Jag som annars alltid klagar på att jag har tråkigt och aldrig har något att göra. Men de här dagarna, tisdag till igår har jag haft mycket att göra. Speciellt med veden och det. Plus att Ragge tog examen (slutade 9an). Och det ville jag ju inte missa varken på morgonen eller kvällen.

Idag har har jag mest slöat. Eller det är väl egentligen det enda jag har gjort.  Tyckte att jag förtjänade det. Plus lite vin till EM åxå..
Veden blev färdig igår (törs inte lova helt å hållet) och har alltså varit en LEDIG dag idag. Låg länge i sängen o drog mej.. såååå skönt.. Ronja är nog åxå lite sur på mej för att jag aldrig hörde av mej igår.. Men det var ju veden.. You know.. Förlåt :)

Så alla ni som har förståelse. Hör av er igen!




2008-06-15 | 01:38:41 | jävla fan :( | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» M

Hahah nu har ni ved så ni slipper frysa i vinter ;) eller vad gör ni med de där, värmer huset antar jag?

2008-06-15 // 14:01:28
» Nettan

Ska vi träffas snart :) Nu när veden är klar hihi

2008-06-16 // 00:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback