6/1 -10

Jag har i evighet letat efter en bra kräm för mitt face, vilket har varit omöjligt. Jag vet inte var eller vad jag ska leta efter.
Jag fick ett gratistest med en såkallad ''kletar inte och ger huden vacker glans'' ansiktskräm av Yves Rocher för ett tag sedan. Det var inte för åldrande (som annars finns överallt) utan det var mot normal till känslig hy. Okejförfan,tänkte jag. Jag testar. Jag tvättade ansiktet och la på ett tunt lager av krämen. Efter två minuter känns det som en extra hud ligger på mitt ansikte,tredje minuter svider det lite här och där men det kanske ska kännas så ? På 5e minuter kollar jag mej i spegeln, ansiktet är illrött och det bränns överallt där jag lagt krämen. Jag tvättar av de fort som fan och försöker inte tänka på att jag numer kommer se ut som en tomat i ansiktet..

Jag mislyckades medatt hitta en bra kräm,igen!

Tills nyss.. När vi va i Karlstad strosade jag runt i Bergvik och råka slira in på en butik. Mellandagsrea, Tjoho tyckte jag. Där hittade jag denna:



Denna är underbar! Den är tunn,lägger sej inte som en hinna utan smälter in i huden på ett jätteskönt sätt.

Finns olika varianter här: http://www.ahlens.se/skonhet/aktuellt_sortiment/index.html_891103723.html
De kostar ungefär mellan 100-170kr. Det beror hur mycke man är ute efter och vilken variant. Jag tog ansiktsmask som man ska använda 1-2 gånger i veckan,super! Dessutom är det från Finland,och iaf jag vet att Finland är ju före svenskarna med rätt mycke, allergimedel,laktosfria produkter och även andra saker.

Rekomnderar denna starkt!

2010-01-06 | 18:18:32 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Fridi

Jag köpte den där krämen från Yves förut, antar att det är samma som den du fick. För det hände samma sak för mej med, skit äcklig kräm! USCH!



Och ja, du får sno listan från min sida.

2010-01-06 // 20:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback