På tal om skräckisar..

Nu har Johan hjälpt mej att hitta filmen ''Barnhemmet'' (spansk skräck. Originaltitel:El Orfanato) som jag trånat efter.. Ni som känner mej vet ju att jag älskat skräckfilm förut. Jag hade massor utav filmer och främst skräckisar förstås (har alla kvar än).. Lade dem på hyllan i kategorier, så folk som hälsade på verkligen skulle förstå att här bodde en skräckfilms-tönt.. (kan ju skryta med att jag har autografen av Robert Englund ) Sagt och gjort.. Senaste skräckisen jag såg var The Others. Och den har man ju sett ett antal gånger förr.. Haha.. Men nu som sagt har jag fått ner Barnhemmet (som fått skitbra kritik) och hoppas att jag får Joa att se den..

Jag längtar efter att se en riktigt läskig asiatisk nagelbitar-film som är flera timmar lång.. Uuh..Men hatar att se dom ensam. För asiatiska filmer är ju kända för att göra filmen så komplicerad som möjligt.. Alltså måste jag ha någon bredvid mej som förklarar allt efteråt..

nåja..Vad är en bal på slottet..


Någon som sett (barnhemmet) kan väl klämma till med en kommentar om vad ni tyckte om filmen..


Bara dessa bilder gör mej skraj... *ryyser*











Vettefan om jag vågar se den här.. Tar tillbaka allt jag sagt :P hahaha...

----------------


Jag o Joa diskuterade vad som gör en skräckfilm till en skräckfilm (vet ju han ingenting om egentligen som sett EN med MEJ)..
Är det när det ska spruta så mycke blod som möjligt, eller när rabieshundar äter upp varann??
Jag tycker att en skräckfilm ska handla om barn, övergivna sjukhus, mörka skogar eller ''första person'' för att jag ens ska bli intresserad (första person är när nån huvudperson i filmen filmar filmen. Förstår ni inte,så se Blair Witch Project nedanför för att förstå vad jag menar). När något av dessa är med i en skräckis kan man räkna med att jag ska sitta bakom någon, med filt och fötterna i soffan.. Hämndningslystna djur kan också vara gränsen till riktig skräck, som får mej att tänka efter om Tjockis eller Malwa verkligen är snälla djur..
För vad vet vi om dem.. egentligen ?

Johan tycker bara att maneter i havet är läskigt :P
Kanske kommer en skräckis om såna till dej en vacker dag också :)
Vänta du bara


Förklaringen till ''första person''..
Jag tycker iaf det blir läskigare och verkligare, när det ser ut som dom filmar alltig själv..





Blair witch Project

Top 5
på min bästa-sedda-skräckfilm-lista (och jag har sett en hel del)
Den här filmen e verkligen ett hatobjekt elle ett älskobjekt.. finns inget mellanting.


<><<>>>


---
Lade dem på hyllan i kategorier..
Lade dem i kategorier på hyllan..

Vad låter bäst?
---

2008-08-03 | 21:38:09 | | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Poppe

En liten unge i en mask. HMMMMM

2008-08-03 // 21:45:18
» Frida

Åh, jag och du va ju värsta skräckis teamet, vi kollade JÄMT på skräckisar, tills vi va så rädda att vi knappt vågade röra oss! De va en rolig tid! :)

2008-08-03 // 21:59:59
» Poppe

Hmmm. ja du Vet inte vad man ska säga om det. Om en skräckis är bättre om det är barn med i spelet eller inte. Och "Blair witch Project" Är en löljig film. Dem gick ut med att det var en verklighetsbaserad film. När det egentligen inte var det. Dem ville bara ha Pengar. Och en massa rubriker

2008-08-04 // 00:06:39
» marlene

barnhemmet e faktiskt ganska bra fast det e irriterande att dom pratar på spanska:P

2008-08-04 // 10:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback