Dag 1&2. STOCKHOLM!

Hejsan!

Jag och Joa är ju på en liten Semestertripp på .. vad heter det då ? östrasidan av södra Sverige :P haha.. Stockholm och neröver.. Skulle på birka i sthlm. Men det låg så inihelvete långt bort och blev dyrt innan man kom fram..Så vi for till NRM (Naturhistoriska riksmuseet) som jag varit på ett x antal gånger nu.. haha.. Men vi var på utställningarna och blev även ett test på Cosmonova. fanns inte så jättekul filmer där att välja mellan, så det blev det som verkade minst tråkigste. Deep Sea. Kände fränt som om man var med ner under vattnet :)

Frukosten på hotellet var förreten skit gott. Åt massa bacon o ägg och smörgåsar.. riktig frukost det.. mums..


Just nu är vi på Invandrarhem i Porrköping ;) (N) som är väl helt okej. Jag/vi är inte så kräsen. huvudsaken de finns dusch att avända (dock inte i samma rum) och en säng.. Och så har jag ju Lilla Leif som ska få sova hos mej inatt ;) ...


Bilder var det ja... Såg förresten Lyset med fästman å .. Men ja.. bild kommer ;)











en ful bild på nå vatten å en ö.. Minns inte ens var vi va :P haha...
--------





Bilen åkte båt. Det var rätt frääänt..

----



Adelsö... JAHA,,.. ja.. det var nog när vi försökte ta oss över till Birka.. Som misslyckades.. Tur det fanns en vändplan ;)

---





En skitäcklig snigel.. Den som klättrade på utetoan som var så kär i mej.. med skal å.. Jaja.. äcklig..

----



Ett kukk med pöl i ..
----



Jaja.. nog om snusk.. På vägen tillbaka från Birka som inte blev av (+ lång promenad blä) så hittade vi en runsten..
----



Joa visste inte var vi skulle åka :P . Blev sthlm iaf.. Var inte meningen att sova över där egentligen..
---



Sullit hotellrum på morronen :D
----




yääy.. Mitt favvoställe :P
---



Jag tycker det här e YÄY!
----




Skitstort skitgammalt träd.
-----



vi träffade på Lyset och hennes fästman där, dom såg rätt så förvånade ut.
-----



En snabb stor fågel, känd från film.
----



Stygg katt! :(
-----



Cosmonova vareja :)
-----



Våran idol och maskot, LEIF! :D (som vi räddade ur fångenskap på NRM)
----

Och sist, men inte minst.. TVn på rummet i Norrköping! :P


Stor va? ;)
-----

Nya äventyr väntar... Läs vidare i Dag 3&4 :D

2008-07-03 | 23:54:49 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Nettan

Hoppas ni har kul :)

Är iaf lite avis på er,vill också ut och åka och göra saker :)

Saknar dej iaf JÄTTEMYCKET,hoppas du kommer hem snart så vi kan träffas.

Måste festa snart igen också ju:)

2008-07-05 // 02:56:55
» mattias

ni verkar ha haft det mysigt. är avis på riktigt haha vill också sova på hotell och allt

2008-07-05 // 16:26:13
» lys

jag var rätt förvånad, det syntes på bilden.

2008-07-06 // 15:22:53
» Nina

Va kul med en roadtrip :)

Men fy för ägg & bacon, äckligt. :P

Ha så kul på resan! :)

kram

2008-07-06 // 17:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback