tuttull vareja!

Idaghar det vSarit en lång dag(tycker jag).. Det började med att vi träffades å pratade igenom vad vi skulle göra å sånt.. Jag o malin gjorde ''Släppar/släpper'',vispade o höll på. haha... Minns inte vad det hette exakt..Detvar massa kul. Det var något slags fikabröd..Kan visa lite bilder från det. Man gör det över öppen eld med nån slags stekpanna på pinne :P haha..























































Ser utoch smakar mycket pannkaka. som pålägg har man socker och kanel!






Janette ser inte ut att gilla dom så mycket på den här bilden..
Men nog tror jag ho tyckte de va riktigt gott ändå =)









































Fjun diggade åxå Släpparna :D




knäpp bild.. Men men..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sen bar det av in i morastugan och att göra tuttull.. Jag misslyckades gång på gång så jag snodde nån annans bröd när vi skulle äta det :P Kul var det iaf. Det är huvudsaken!



Monika visar hur vi ska göra för att bli proffs på tuttull..



Rulla rulla så potatisen far ini degen..
fjortisarna satte en liten degklick på och tyckte det såg ut som små bröst :P

























Sen platta tuttarna..





Min misslyckade grej.. Men jag ser nu att det är ju rena konstverket.. AFRIKA ju.. Jämför..





...jaja..



In i ugn... Sen ser det ut såhär:





Som sagt.. Min blev misslyckad.. bleh.. svart juh






MAsssssa goda tuttullisar :)




Vi åt det som man äter Tacos sen.. Jag gillade inte det SÅ mycke.. Men det dög =) mums..


------------------------


Jag o fjun förtjäade en glass sen..Choklad-kokkos och Choklad-marsipan tog jag.. Dög tills jag började frysa.. UUUH..




.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Nu ska jag hälsa på min moster..Daaah... Tjipp!



P.S hoppas ni kan göra tuttull nu :)

2008-05-13 | 18:09:00 | | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Malin

jag såg inte att du tog kort när vi käka glass oxå :o

2008-05-13 // 22:06:57
» Joa

Hoppas du tagit med dig tuttull nudå :) Puss!

2008-05-14 // 19:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback