Dagens i-lands problem

Fick en bild av Patrik, och jag undrar var man vill komma med den här skylten. Syftar man på att Alliansen är skit? eller att sossarna är skit ? Texten får ju en att tro att den som gjort skylten är sosse. Men varför då lägga in socialdemokraternas ros på nazisttecknet? Är sossarna de nya nazisterna ? Eller vadå ?
Är det bara jag som inte har hissen enda upp eller? Är det bara jag som inte fattar det ''braiga'' med skylten ?

Åsikter tack!







What ?



^

2008-11-05 | 17:38:26 | | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Frusenisbit

Ehm.. konstig skylt... jag fattar ingenting.. :/

2008-11-05 // 18:33:01
» Ragge

Jag fattar det som att skylten är emot alliansen och sossarna som är nazistiskt. Nu skrev jag ju nästan samma som du skrev som alternativ. Men men.

2008-11-05 // 22:30:11
» ex

jamen sossemärket är framför nazimärket inte i, det är en skylt som de haft i FRA kampen om du hört talas om den? FRA får enligt sin lag rätt att avlyssna alla vilket dem också har gort, de släppte för ett tag sedan en lista på 100människor som avlyssnats fast de inte är i närheten av att vara terrorister (Det är dem FRA vill komma åt, terroristerna alltså) De som är emot FRA vill skydda människors rätt till ett privat liv, FRA lagen medför nu att om du har kontakt med någon som befinner sig utomlands så kan du bli avlyssnad eller så kan de kontrollera dina mail och dyliga saker...

2008-11-05 // 22:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback