Salt vs salt

En liten funderare..


Igår gick jag in på ICA för att köpa salt. Väl där inne fanns det en del olika märken och sorts salt, salt med jod,utan jod,grovt,malen,havssalt, medelhavssalt.. ALLT...
Jag har alltid tyckt att ''havssalt'' låter ljuvligt i öronen och att det måste smaka extra gott eftersom det kommer direkt från 'havets vågor'', som det så vackert står på framsidan. Sagt och gjort, jag köpte ett paket med havssalt. Den kostade ungefär 10.90:-  medans en vanlig salt med jod från samma märke kostade 7.90:-..
När jag kom hem sa Johan att jag blivit blåst på 3 spänn.
 Vadå undrar jag!!? Han säger att det bara är såna som jag som går på att havssalt är havssalt och salt med jod kommer från nån avdunsten plats nån stans långt långt borta. självklart, menar han, att salt med/utan jod lika mycke kommer från havet som alla andra salter. och att jag därmed blviit blåst..


Jag är ÖVERTYGAD om att vanlig salt med jod kommmer från nån grotta eller nått annat tråk långt bort, och att mitt fina havssalt som jag köpte kommer ifrån nått vackert hav med delfiner guppandesr untom..

Vem har rätt och vem har fel ? 





                                                                         Finns det ful salt med jod?




Å ja vill inte ha nå jäkla länkar från nationalcyklopedin elle nå,utan vill bara ha din åsikt om vad du tror..
Hade det varit superviktigt hade jag kollat upp det själv..


2008-10-31 | 11:48:39 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 8 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Elin

haha grovsaltet borde ju vara ful saltet :P

2008-10-31 // 11:52:27
» Elin

hehe okej :)

ja, det är sjukt!

2008-10-31 // 13:18:14
» Fridih

jag gillar också havssalt bäst! och jag tror samma sak som du! ^^

2008-10-31 // 13:20:44
» Poppe

Salt som salt. Kommer från Havet allt sallt. Sen finns det de salt kom kommer från Berg m m. Men är dyrare

2008-10-31 // 14:22:26
» Marie

Salt smakar ju alltid salt..? :) Men jag inbillar mig ändå att stora flingor är liiite godare :)

2008-10-31 // 21:41:23
» Ronja

Jag tror jag tycker du tänker för mycket.

Men detär bra.

Ikväll ska vi ha superkul

Love ya! <3

2008-11-01 // 14:50:35
» Frida

Har Lisette tagit bort sim blogg? :o

2008-11-01 // 18:29:27
» lys

haha... "fint" är ju... hur det är. alltså...förstår du? "grovt" tex. men det här är "fint". du förstå?



joham rädd om tre kronor han =) många pengar!

2008-11-02 // 13:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback