Ja just ja..

På tal om Larz Kristerz. För något år sedan när jag fortfarande gick i skolan (folkhögkskolan), så var det fest på skolan, maskerad. Temat var ''finlandsfärja''. Jag och min bäste vän Agda kom på att '' ja men, på finlandsfärjor brukar det ju vara band sm spelar. Ska vi inte ställa upp o vara nått band då ?'' .. Och ur den idee'n växte det fram att vi skulle vara Larz Kristerz. Och det blev vi, i nästan minsta detalj. VI fick FAKTISKT låna deras originalkläder (på bilden nedan) och peruker. Dagarna gick skitsnabbt. Sen den där dagen,den kvällen när hela skolan var samlad i aulan måste varit det nervösaste jag varit med om..Det var massa aktiviterer före oss, folk ville ha autograf av Wannabe-L-K(larzkristerz) Sen blev det vi. Vi var sist. Vårat nummer lästes upp och det blev våran tur att kliva upp på scenen. Strålkastarljuset lyste stark i ansiktet på oss och aulan var knäpptyst. Alla undrade nog vad vi höll på med, stod där som nå fån. Gitarerr börja gnyla och Agda börjar dra igång sitt trumsolo. Då börjar allt. Vi spelade LIVE, Agda på trummor som hon aldrig gjort förut,två på gitarr och en på bas, jag på några andra trummor. Där stod vi,rockade loss till ''Djingis Khan'', FORTFARANDE helt Live. Fan vad kul vi hade. Fyfan. å alla apploder. Å sen allt beröm vi fick efteråt för vår utstyrsel och att vi skötte allt Live, att vi lärt oss allt på mindre än en månad. Min lärare blev helt paff minns jag, det är ett speciellt minne.. Hon trodde aldrig att jag skulle ställa mej på en scen framför hela skolan. Hon tyckte att jag hade utvecklats fruktansvärt mycket på bara ett år. Sjukt skönt att höra. :)

När nervösiteten lagt sej om man fick sitta igen, då gick det upp en tjej på scenen och sa '' Jaaa, vi har ju olika tävlingar här. Och en ny kategori blev precis tillagd som är årets dansband..Och svaret äääär... LARZ KRISTEEEERZ''.. Så fick vi gå upp igen och ta emot pris för årets dansband ;)  fyfan vilken kväll det var. JAG PÅ SCENEN, SJUNGANDES IKLÄDD I 70TALS KLÄDER.. (Ja, det är dom på bilden)
En sak är säker, det kommer jag inte ställa upp på igen, oavsett hur kul det än var ;)






Originalet LARZ KRISTERZ...







VS.



Wannabe-Larz Kristerz





Vi har bytt ut ansikterna, för er som inte ser det :P


2008-10-26 | 01:22:07 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Jesus

Haha, ja jag kommer ihåg det där också! Då var man allt lite stolt över dig :)

2008-10-26 // 10:36:35
» Ronja

Jag är helt hundra på att du kommer göra det igen! =)



Skulle vart med igår darling!Men nu tar vi tag i detta, ska forska i biljetter till helgen..=)



Puss puss

2008-10-26 // 13:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback