det där om att träffas en gång i veckan..

Om jag hade ''sett'' på mej själv så hade jag tyckt att jag är en sån som kniper käft och svarar ja elelr nej på frågor. Men inte med denna person, jag babblar på och kan låta rätt uppkäftig ibland..


Jag skulle på möte på AF. Min käre handläggare börjar direkt snacka om folkhögskolan jag [tvingats] sökt till och som jag inte fått nå svar från..

- Men har du ringt då Ida? Ring och fråga dom om ansökan du skickade in!
- Ja men FÖRST vill jag väl veta om CSN, om jag ens får bidrag. Annars är det ju onödigt o tjata på skolan!
- Men det är väl bättre att du vet att du kommer in, börjar skolan och sedan ser om du får bidrag. dom har jättegod mat där, har jag hört!
- Ja men FORTFARANDE har jag inga pengar, inga pengar till busskort och inte till den himmelskt goda maten.. Och om CSN säger nej då? som dom säkert gör!
- varför skulle dom säga nej ?
- För att dom bara ger bidrag till att gå folkhögskolor ett x antal veckor, och dom veckorna blir ungefär sammanlagt tre år. Och jag haar gått tre år på folkhögskola redan,det har jag ju sagt redan..
- Jaja. men vi får vänta å se.. tiden är snart slut
- jag vet!

----
[han till mej]

- Hej Schtjuur [sjur]
- Jag heter fortfarande Sjur och inte schtjur!
- Men jag kan inte uttala såna där konstiga älvdalskLarzkristerz-dialektord vetu ..
- Inte ens jag visste att siffran sju plus ett R är älvdalska. Vet du hur en sjua låter?
- Jag har redan glömt bort vad du sa och jag kommer inte komma ihåg det till nästa gång (vilket är sant, han säger alltid scthjur]
...
- Var du på Larz Kristerz i helgen då ?
- Mmmm..
- fyfan vad kassa dom va! Är dom slutkörda eller e dom fulla på scenen?
- Dom är nya och ovana!
- jo men nu har dom ju hållit på ett tag. dom borde ju vara vana..
- borde ja, men dom kanske inte är det.
- Dom släpper ny skiva också snart..
- fan vad du vet då fast du hatar dom så ? du vet ju mer än mej.. [fast jag visste ju de där me skivan]
- Ja man måste ju vara uppdaterad!
-


Såna konversasioner är inte ovanliga på vissa möten, han dissar Larz Kristerz, jag skyddar. sen går jag. Vettiga möten ? YES!

2009-08-19 | 11:30:31 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Fisen

Åååh, fy fan :( Önskar jag kunde hjälpa dig! Jävla gubbe du träffar!! ÅÅÅH!! Han fattar ju ingenting!!

om han tycker maten är så jävla god så kan han väl söka till skolan själv då!!

2009-08-19 // 16:50:11
» Malin

hahaha

2009-08-24 // 22:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback