Lite funderingar o åsikter..

Just nu har jag tråkigt. Hmm.

Jaja. Jag har mejlat blogg.se om min andra blogg som bara puts väck försvann o e omöjlig att loggas in på. Hmm.. Får se om jag ens använder den, men sugen e jag allt .D

ehm.. Vi har problem med mat.. Vi har INGEN aning om vad vi ska göra för nått.. Igår åt vi stekt jyckling med klyftpotatis. Idag då ? Hmh,så jävla svårt.

Har nån nått tips på god mat å göra en lördag som denna?  (hade inte suttit fel med en bunke kräftor nu)

--

Nästa vecka ska jag ha Daizy i två dagar igen. onsdag och torsdag. Synd att vägen där man går är sjuktsjukt tråkig,annars hade jag gått långpromenad me hon,. Roligare i området här :D här finns det iaf träd o man hör trafiken. där borta är det knäpptyst o bara mass hus..

---

Jag hittade ett armband igår på tradera som jag baaaara vill ha alltså! Det är med en varg och en diamant på. Och ni kommer väl skratta när jag säger att Bella i Twilight har ett likadant.. Därför det är så fint.
Är förresten inne på sista twilightboken nu - så länge vi båda andas! Och den är såå spännande ;) mer kan jag inte säga. Ha även hört att dom håller på/ska börja spela in tredje delen av Twiight också, UNDERBART!


                                             --> armbandet

---

Nästa helg blir rolig! Då blir de en liten fest för Ylva. JAG har tagit åt mej ansvaret o ska göra bål. Kommer bli kul o se hur jag lyckas med det ;) jag som aldrig gjort bål förut. Vi ska även ''göra'' en present till henne, får se om vi lyckas med deted ;) Kul kommerdet iaf bli hur som helst.. Längtar faktiskt..



---

Vad trött man blir när man ansträngt sej för å åka till Djurmagasinet för å köpa kattmat,å så är all mat slut. GAH!
Jag som SUGER på å spara pengar hade verkligen behövt köpa upp min peng där och då! Men dom skulle få in 15kg-påsarna på tisdag igen å då ska jag fan dit! Det märks på Fisu hur mycke bättre hon mår av den här maten vi har nu (IAMS) (förr köpte vi kassa friskies/whiskas) hennes päls är sjuuukt mjukt mot vad den var förr. Då fick vi lov bada henne ofta för hon hade så fet päls. Har inte badat henne sen vi bytte, Gott tecken, va?



---

Fan vad jag stör mej på folk som knyter fast sina hundar utanför ICA och lämna dom där tills dom i godan ro handlat klart. Hundfan skäller oavbrutet i minst 15 min på ALLT som rör sej. Småsmå hundar sitter 1m breve skakandes för dom ha en STOR jävla dregglandes rottweier nån cm från halsen som bara skäller på dom hela tiden. Fan uppfostra hundfan eller ta int med den till ICA! finns även hundrädda människor som knappast e så förtjusta i det..

Och så finns de ju såklart tysta o gulliga hundar som får gärna sitta där o va söta så jag har nå å titta på =)



---

Jag älskar postorder. Det betyder att jag kan bestäla kläder och inte behöver betala hela summan direkt, utan dela upp det! Det är fan värt det även om de blir ränta! I LOVE KLÄDER!



--

Snart är hösten här. Då kommer jag ta fram mina röda jacka (som jag tänkte ha på mej i sthlm när jag skulle dit i början på året), slänga på mej min rosa halsduk o bara njuta av den kalla vinden, de vackra röda träden och alla blöta,döda löv på backen. UNDERBART! Hur kan man INTE gilla hösten ? Visst,sommaren är borta och kylan kommer! Men fan. Deppa över vädret? Nejje! Älska att vi HAR ett skiftande väder istället. Tänk o ha sommar ååret om, ingen höst,ingen vår, ingen snö = värdelöst och dötrist! Tacka vet jag det svenska vädret <3



--

Jag ångrar småttsmått att vi skaffade digitaltv. Johan sitter fastklistrad framför discovery 24timmar om dygnet o går knappt att prata med. Han hör inte/väljer att inte lyssna utan kollar hellre på mythbusters än kommer på mat vi ska äta? Okeej, jag överdrev LITE, men fan!




--

Hur kan man äta oliver? och hur kan man välja att döpa sitt barn till en oliver? Oliver är äckligt. grönt, lila rosa eller vad dom nu skiftar i för färger - så är dom äckliga. Precis som bruna bönor. och ärtsoppa. Nu kom jag på nå ännu snuskigare - PÖLSA! Jag kan förstå att folk äter ärtsoppa,bruna bönor och liknande, det är ju liksom ätligt. Men PÖLSA! Att friilligt äta ruttna inälvor,koögon och getpungar kommer jag aldrig förstå mej på (även om jag älskade det som liten). Då äter jag hellre mitt eget bajs än äter pölsa! [hoppas fan inte att jag måste välja mellan de nångång]

   

---

Jag hade aldrig varit förtjust i ost. Ost är okej men inte mer.Ost och kex känns inte alls som gott och smaksatta ostar e ännu snuskigare. Enda osten jag alltid ätit är älg-osten, Billinge! TILLS NU! Jag har blivit BESATT av fetaost med smak av vitlök och basilika! Det finns fan INGET godare än en grekisk sallad ( MINUS OLIVERNA) med massvis av fetaost. Eller att bara äta fetaot utan nånting till. Det är godare än alla chipssorter som finns, om o om igen!



--

Det finns en sak som folk ryser av tanken när jag berättar det! Dom blir lite smått äcklade och samtidigt kläcker de flesta ur sej ''du måste ju fan ha mask eller iaf få de snart''! Men nej, Jag ska berätta för er att så är det inte!
Jag ÄLSKAR rått kött,men bara kött (inte kyckling,fisk). Speciellt blandfärs med nån liten rålökbit till! Äcklas du nu ? Du är inte den första eller sista som gör det. Jag tröstar mej själv med att jag inte är ensam om att älska det, min storebror är lika tokig i det som jag! Och vad tyder det på? ingen aning. Jag fick höra en rätt konstig förklaring av en, men som jag inte tror att det stämmer. Hennes förklaring till att jag åt rått kött var att jag vuxit upp med kött. Min pappa jagade älg så vi hade tillgång till kött året om. Vi åt mer eller mindre kött varje dag, vi flådde älgar och paketserade dom i olika påsar i frysen (låter som vi paketserade ÄLGAR i olika påsar, hahaha). Kanske åt man nån liten råbit då o då, vad vet jag? Men så va hennes teori iaf. Att jag ätit så sens jag var liten, rått som stekt, och att jag inte såg nått ''fel'' i att äta det rått.

Och det där med att jag har mask i magen kan ni väl ba glömma? då borde jag va dö för länge sen då jag ätit rått i ett x antal jävla år! och på 10år har TVÅ fall rapporteras att dom ätit rått kött o blitt sjuka. Men dom lär ju ätit kött från Danmark eller nå ännu värre. Jag äter bara älgfärs och kött som är kontrollerat och från svenska djur. SÅDESÅ!

Så länge det finns folk som äter pölsa så kan jag få ta råfärs utan problem, visst?




--

Jag blev sugen på rå köttfärs. brb..

2009-08-15 | 15:53:02 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 5 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Fisen

det är alltid lika intressant att läsa din blogg :D

Du är så bra på att uttrycka dig :D

Armbandet var jättesnyggt, och jag längtar som fan till nästa helg :D Ska bli skitkul :D



Ska också köpa sån kattmat :D

2009-08-15 // 16:38:24
» Anonym

Kul med massa uppdatering :) Saknar dej,hoppas vi syns snart igen :)

2009-08-15 // 17:40:29
» gunilla

Här har du en till som stoppar rå köttfärs med lök i munnen när jag steker pannbiff. Gärna doppat i lite salt också. Och jag har då aldrig haft nån mask.

Ha det!

2009-08-16 // 12:59:43
» gunilla

Här har du en till som stoppar rå köttfärs med lök i munnen när jag steker pannbiff. Gärna doppat i lite salt också. Och jag har då aldrig haft nån mask.

Ha det!

2009-08-16 // 13:07:56
» Jocke

Ja lite äckligt är det allt =) Ät lite Kroppkakor istället!

2009-08-16 // 16:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback