Vår resa till Skottland..

Ja vet, jag är SKITSEG på att uppdatera.. Men jag har haft en liten anledning, nämligen att vi packade upp alla grejer igår (kom hem riktigt då, övernattade i Karlstad en natt) och så är det ju så att jag är lat.

Men nu ha jag kommit igång (tack vare Joa) och nu ska det tamefan vara (MYCKET) bättre kvalitet på bilderna då jag lägger upp bilder från en systemkamera och inte från min mobil med 2mp kamera.. Eftersom det är över 1500 bilder så kan jag tyväääääärr inte lägga upp alla även om jag hade velat, men det blir ändå en hel del.
De bilder som är små är just små av en enkel anledning - dom tar inte lika stor plats. Vilket betyder att era datorer inte komme kollapsa av att flera bilder ska laddas upp på sidan samtidigt, utan ni klickar bara på de små bilderna så blir de stora då istället. Fattar ni ? Easy peasy.

Bilder från början till slut.





Här hade vi landat och hämtat bilen vi hyrde. Allt såg rätt så annorlunda ut så Joa tvingade mej i knäppa kort på massa värdelsöa saker som skyltar å sånt :P



Fiskmåsarna blev vi inte av med, nedå!
Fast här var dom faktiskt snäppet tystare/mindre skrikiga men desto större. Äckliga var dom, iiuh!



En ringmärkt fiskmås sexar sej framför kameran..




Bilen vi hyrde. Trång och liten. saknade Volvon :P




Hittade en snäcka som jag tog hem. Är lite småförtjust i snäckor av nån anledning.(fast bara ''döda'' snäckor, inte slemproppen som lever där i som förövrigt ser skitvidrig ut)




Åkte liten tripp på Loch Lomond, en sån där turistbåt. fin utsikt :)








(klicka på bilden för att få den större)
Bilder:
1. Vatten där jag hittade snäckan.Ha.
2. Om ni kollar på andra bilden så fick jag mer nån knasig men lite kul skyltpå kort (inte med lit, vet inte ens vad jag knäppte på, haha). Det står ''IHATEMIDGES.CO.UK''
3. Något slags slott som kändisar sovit över i, t.ex Michael Jackson..
4.Första ''berget'' vi såg, blev helt fascinerade, men då visste vi inte vad som väntde oss..
5. en underbart fin bild som visar Skottlands rätta sida..
6. Bild från turisbåten ;) ..




(hoppas ni fattar vad jag menar när jag skriver ut ut sifforrna, bild 1 är första bilden, bild 2 är andra..osv..)

Skottlandär grönt. grönt grönt grönt. Underbartgrönt.
Bild 1-2-3-4. Absolut topp tre på det vackraste stället vi besökte. Vi var högt upp och såg ner i en dal. Extremt höga berg med bilväg/vatten där nere. Dock är bilderna irättvisa, måste verkligen upplevas för att man ska förstå härligheten att stå där.. Kändes overkigt, som om man med i en film eller en bild..





Även dessa bilder är från stället ovan. Vi blev så Kära att vi stod där ett tag och bara glodde, fattade knappt att vi levde, SÅ magiskt var det..



En bro. Ha. Snygg. Typ en sån bro osm användes i första Harry Potter-filmen. Om ni minns?




Mycke vackra berg på vägen..








:)




Japp,ett badkar! Ser ni kranarna? Sådana kranar hade dom överallt.. ursäkta.. vänta..
så, tillbaka. Fisu åt precis upp en mal och jag fick lov gå o kolla, inte direkt vacker syn. Men bryllig som jag är får jag skylla mej själv,som alltid.USCH!

Jaa, badkar.. Ja, kranarna ja. Iskallt ur ena och stekhett ur andra. Logiskt när man ska bada eller om man har en propp i handvatet, man sätter på båda så blir det perfekt värme. Det lite mindre ologiska är att dom hade såna här kranar överallt,exakt överallt. På restauranger, båtar,flygplatsen och altid UTAN propp, HUR menar dom att man ska kunna få igång det logiska o blanda vattnet så det blir en normal temperatur, UTAN PROPP? Antingen bränner man händerna av sej eller så fryser man av dom. Ellerså kan man ju variera!



Snygg utsikt från toan..Sånt fönster vill jag ha..




Var på Loch Ness-museeum. Det var intressant.
Dom berättade(givetvis på engelska,så jag förstod ungefär 5% av vad dom sa) olika teorier om monstret o visade lite bilder som folk tagit, som påstods vara monstret..
Och vi hittade MASSVIS med uppstoppade Nessi-bebisar. Bilden nedan..



Rosa nessiar. Gröna nessisar.



Och STOOORA nessisar..





Och jag kanske ska berätta hur vi åkte. Vi åkte alltså inte 'inne' i landet utan vi åkte runt kusten. Därför allt vatten o sånt..  Vackra bilder..

---


Och jag blev som vanligt bästis med alla gåsar (jag vet att det heter Jäss) Och vi snackade om ett o annat faktiskt. Tilslut kollade en gås på mej med en håll-käftn-annars-dödar-jag-dej-blick så då ville jag inte vara kvar mer :(





Fula :D



--



Mer fina bilder.Kvällsbilder.
Coolt på sista bilden hur vatten/istiden kan göra med bergen, hur dom ser ut som dom gör. Jävligt fränt.




Den här bilden är tagen typ högst upp i skottland,den nordligaste punkten.
Allting här hette nånting med ''end' och 'last. för här var slutet på allt,typ :P haha.
Skylten säger hur långt det är till olika platsr,som London, nordolen. Och sånt..

-


''The LAST house in scotland''...
--



1. En dö häst. Det är INTE ofta man får se liggande hästar alltså, så jag knäppte på och det roade mej ett tag :D
2. ko med långt hår. Love it. Johan va dick livrädd för dom medansjag ville klappa men inte fick för då ksulle den stånga mej tydligen :P Med min charm så skulle ingen stånga mej!
3.Ett slott. Johan gillar slott. Jag föredrar berg :D
4-9. Ju närmare västkusten man kom desto finare strand blev det! Riktig sandstrand,men iskallt vatten, buhu.




1-10 - Dessa bilder är en av minafavoritbilder fullt ut. Jag älskar stranden även om jag vet att det är iskallt i vattnet..
-



Mina skor ensamma på stranden.. hmm ?
--



SÅÅÅHÄÄÄR MYCKET tyckte vi om stranden att vi frivilligt valde å bli med på kort, TILL O MED DE!


Joa, hans mamma skrattade åt hans frisyr. det gör vi åxå nu. Spetsig lugg :D




Het som få på en het sten.



Jag och mina strandpromenader, vet inte hur länge jag gick där. Hade ingen känsel i fötterna efteråt..






Massor utav jättefina bilder. Naturen är MAKALÖS där. Går inte att beskrivas, bara upplevas,precis som jag!


And a lot of båtar..Det roliga är att  här har dom inga bryggor o fästa båtarna i. Utan ska du ha en stor båt,så fästs den fast mitt på sjön, å för å komma åt den måste du äga en mindre båt för å åka ut till den större, knäppt va?



Jag läste ut twilight 2 på nån få dag. Jag läste å läste så mycket att den blev så nött att baksidan slets av. Fan va ledsen ja blev..



Mer natur o vatten/berg. Och båtar överallt, förståligt.






Heta jag med en skylt som betyder ''HEJ ÅK MED OSS SÅ FÅR DU SE UNDER VATTNET OCH MYCKE MER''.. Typ.
Så vi tänkte ja men fan då kör vi!





1-2. Åkte turistbåten, fick se massa sälar och fåglar, visste ni att dom har gamar på skottland? GAMAR, DÖDÄTANDE FÅGLAR. äckligt. Men såg ingen''tyvärr''..
4-6. En fartyg som ''kappuscejsade'' (extremt svårt ord å skriva) undr andra världeskriget. Alltd intressant med historia, spceiellt från hitlertiden..


------


Jag har ungefär 2-3 dagar kvar av resan att uppdatera. Men vi ska vara i Dalen ett tag (motorfestivalen) och alla bilder ligger på en hårddisk här i Blge. Så det är typ omöjligtför mej att lägga upp fler bilder, så ni får vänta tills jag kommer tillbaka.. (om jag inte konstigt nog blir smart o lägger upp lite bilder från mobilen då)

Ni får alltså nöja er, jävla gnällrövar som klagar på att jag uppdaterar kasst :P Gör ja väl int.

Och kommenterar ni inte nu då jäävlar raderar ja inlägget :P


TJO!!


2009-08-04 | 11:45:10 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Ragnar med u

Lite avis...

2009-08-04 // 15:06:07
» Sofia

Fan vad nice :D Åååh, vill också åka utomlands :D Jättekul att se alla bilder :D Nessisarna var söta å du å Joa ar söta :D:D:D:D Fina bilder på alla naturbilder :D avundsjuk :D Åh fina strandbilder med :D Jättefint när du går iväg.. :P Hahah.

Kram

2009-08-04 // 20:04:00
» gunilla

Jätteeefiiiina bilder allihop. Men dina dojjor alldeles ensamma var nog sötast =)

2009-08-11 // 11:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback