varning för kattsnack!

Som ni vet så fick vi lov avliva Milo för nån vecka sen på grund av viruset/tumöret som han hade medfött började att ''leva''. Det vill säga det började föröka sej i lungorna. Och när det blev så i hans kropp så jobbade immunförsvaret bara på det. All energi i kroppen går på att  bearbeta just det här tumöret, och inget annat (förkylningar tillexmpel). Det vill säga att alla andra infektioner han kanske hade gjorde honom ännu svagare eftersom immunförsvaret var så lågt från början..

Risken att Mira/Fisu skulle smittas var ganska svårt å veta. Det smittas via kattlådan ELLER är medfött (som det var för Milo). Det beror helt och hållet på hur bra eller dåligt hennes immunförsvar är. Man kan nästan säga att allt hänger på det. Hon kan ha samma virus i sej men det bryter inte ut förrän hon får sämre immunförsvar.. Vad är alltså det viktigaste? Jo, att hon får rätt mat så hennes immunförsvar fortsätter vara lika högt som det är nu..

Jag tycker att den anledningen räcker helt o hållet till varför jag, idag, köpte den här kattmaten:






Den kostar i normala fall 279kr för 3 kg. Men jag fick det för 179kr. Visst, hade mamma vetat om det hade hon blitt tokig. Köpa såååå dyr kattmat för 300kr.. När hon själv köper det billigaste hon hittar.. Men det är mitt/vårt val (vet inte vad Joa tycker) Och just den här maten gör åxå att kattungar får mycket bättre immunflrsvar mot vad dom hade fått av vanlig kattmat i butikerna. Tyck jag e tokig. Men det är för hennes skull, och för min skull!





2009-02-25 | 13:01:48 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Mamma Melissa

Tycker attd et är självklart att kissemissarna och våra andra djur skall ha den absolut bästa maten. Vi kollar sällan på prislappen då vi har funderat på att byta hundmat eller liknande, utan vi ser till innehållet... hur mycket protein, fett, vitaminer osv som fodret innehåller.



Tror att du har gjort ett bra val utifrån vad du skriver om fodret.



2009-02-25 // 13:05:58
» Jocke

Trots jag typ hatar katter så tycker jag du gjorde helt rätt! Ditt val/dina beslut!

2009-02-25 // 16:02:05
» Poppe

Samma sak som dig. Seg och lång

2009-02-26 // 12:03:32
» Nina

Helt rätt :D Man vill ju att sina bebisar ska äta det bästa :)

2009-03-02 // 21:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback