2 recensioner i 1

Yes!

Först ut, EN BOK..

14år till salu,(Caroline Engvall) heter alltså den här boken.
Man hör ju på självaste rubriken vad den handlar om.
En svensk medelsvennson-tjej på 14år, med tryggt hem med två föräldrar och 2 syskon, allt är perfekt. Hon har vänner,en egen hund och hon håller på med det hon älskar,stallet och hästar.
En typisk tjej i sverige idag alltså. Ändå går allt snett för Tessan, huvudperosnens namn. Hon blir våldtagen på vägen hem från stallet. Hennes drömmar krossas och hon har ingen och prata med. Men vad spelar det för roll ? Det var ju hennes fel att hon blev våldtagen,och om hon ens skulle berätta,skulle dom verkligen tro henne då ? 

Jag tycker att boken är välskriven. Det är inga jobbiga meningar man måste läsa om en extra gång för att förstå. Allt rullar på och jag snabbläste igenom den här boken. Egentligen tror jag att boken är till för liite yngre åldrar. Den hade passat perfekt att ha på svenskan på högstadiet just för att hjälpa andra tjejer (och kanske killar) som lever i den där jobbiga tiden man gör under puberteten.

I betyg får den av mej 4/5
(om nån vill låna den säg till)



----------------------



Benjamin Button.

Den har väl alla sett vid det här laget. Jag är så jäkla seg att njuta av en hel film nu för tiden, det är mestadels arkiv x och sex in the city som blinkar på tvskärmen. Nåja. sista ''recensionen'' jag gjorde varj u på Valkyria,och de va ju en film jag hade höga förväntningar på,men usch så ådlig den var. bläää!

Jaja, Benjamin Button var det nu.


HAHA! ååh, förlåt. Men är den här filmen ett litet skämt? Antingen är det jag som har skyhöga förväntningar på filmer numer eller så görs det dåliga filmer.  Den är lååååååååååång,seeeeg, det händer knappt nånting. händer det nått så är det nått tråkigt så man nästan somnar. Men okej, jag ska vara snäll.Den får ett EXTRA plus för att Brad Pitt är snygg. Inte som bebis utan som han är, brad,ni vet.jaja..



Filmens betyg 2/5
(sorry)






2009-03-31 | 16:06:48 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Frusenisbit

Så Benjamin va inge bra?

2009-03-31 // 18:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback