Till dej..

Egentligen ska man inte vara alltför personlig i ens blogg, även om det är just vad det är
- sin blogg!

Men jag vet inte vart jag annars ska ''skriva av mej'' annars!?

Jag skiter i om vissa tar åt sej och jag skiter även i om just den personen jag pratar om inser att det är om just hon!


Jag har inte många vänner alls, jag har mycke ''ströfolk'' där jag duger åt dom ibland när dom har tid eller när deras andra vänner är upptagna.
(Men så finns de såklart dom betydelsefulla också..)


Ska skriva ett bra exempel på en vän som var betydelsefull, men som precis hamnade bland ströfolket..


Bland de här ''ströfolket'' så finns det en viss person som kan svika mej på väldigt elaka sätt (enligt mej) Vi ses inte ofta, det var mer förut. Hon är som en ny vän som alltså inte är från någon barndom eller klasskompis. Men jag tycker att även om man är nya vänner eller vänner sen barnsben så ska man respektera varandra och vara ärliga, eller? Är inte vänskap nästan som ett förhållande? (fast ändå inte) Att vara Lojal och Ärlig är det viktigaste man kan ge varann. Man ska kunna berätta sina djupaste hemligheter och berätta hur dåligt man mår utan att endast få ett svar som ''Det ordnar sej'', ''det går över'' eller ''Jag vet hur det känns''. Det är de kassaste svaren jag vet. För hur vet just den här ''vännen'' att det ordnar sej? Eller hur vet den hur jag känner?

Jag har varit lite smådeppig ett par dagar, inte så pass deppig att jag gråter eller visar det utåt.
Det är 'bara' en känsla som känns konstig och så tänker jag på det där hela tiden.
Jag har varit väldigt osocial ett tag nu, anledningar till det är väl att jag just haft den där känslan, jag har behövt vara ensam.
MEN så vände det,jag vill suga åt mej av allt folk jag vill ha runt omkring mej. Jag vill få höra klagomål,skitsnack,kärlek, eller vad som helst. Bara jag får umgås..

Jag berättade det för en vän, att jag BEHÖVER det här, jag VILL. Kom hit för fan sa jag. Hon skulle komma hit i mitten på veckan. Jag skulle bjuda på kladdkaka deluxe och TE! Jag hade längtat. Jag skulle till och med skura golvet före!?!?!

MEN
, denna personen tycker att det är mycke viktigare och mindre betydelsefullare och svika mej och åka till en annan vän,som inte alls behöver det här lika mycket som jag. Hon kan åka dit precis när som helst, det är 2 mil bort. Men hon väljer att göra det när vi skulle ses! Är jag överkänslig? Är jag en tönt som kallar det svek? För det är precis så jag känner att det är.

Jag behöver henne för att hon är en vän, men just precis hamnade hon i min kategori för ströfolket,
hoppas du trivs där nere!





2009-09-08 | 12:50:06 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» F

Fan vad bra skrivet!! Den det handlar om lär ju inte fatta ett skit :P

2009-09-08 // 20:58:32
» Anonym

du gjord samma sak mot mig typ. frågade om du kund komma, nej johan skulle bort. fick veta ni åkt till sthlm

2009-09-08 // 21:33:59
» Malin

Hmm! Jag står på din sida ejda! Precis samma sak har hänt mig ett par ggr sen ja flytta hit.. jag satt å åkte ner till mora för att vi skulle träffas en viss tid efter körskolan.. hon svarade inte i telefon när ja ringde ett ex antal gånger.. och 2 timmar efter utsatt tid åkte ja hem.. några timmar senare fick ja reda på att hon sjukanmält sig på körskolan och låg hemma å var sjuk.. Hmm kunde hon inte hört av sig lite tidigare lisom!? Men men..

2009-09-09 // 19:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback