5/1 -10

Imorse var jag deppig och nere. Jag klagade i tidigare inlägg attman ska vara så jäkla glad för drt livet man lever. Men idag kändes det verkligen LIFE SUCKS-dag, helt utan anledning. Jag får faktiskt ha såna dagar jag med.
--

Jag är så himla trött på att disskutera denna vargslakt som pågår/pågått. De som tycker att man ska skjuta ihjäl allihopa medans dom håller på har inget argument till VARFÖR! Dom bara tycker det utan grund, som om det är nån gud som talar om för dom vad som är rätt och fel att skjutas.

Olika argument jag fått höra:

Vargen ska dö för att...




Det är min åsikt och mina argument mot varghatarnas..
Jag kaanske kan ändra mej om ni så säger att vargen ÖPPNADE dörren, gick IN erat hus, UPP på övervåningen, ÖPPNADE dörren till rummet,och DROG ner hunden UT på bakgråden och DÄR bet ihjäl den.. Men det är ju lika troligt som om.. ja.. Inte troligt alls.

Godnatt.

2010-01-05 | 01:17:56 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Jocke

Håller med dig till 100%, det där skjutandet är helt sjukt. Är folk rädda att den ska ha ihjäl ens får t ex så kan ni ju på något sätt skydda dom istället för att döda ett djur som hör hemma i vår natur. 200 vargar, hur mycket är det? Det är ju ingenting och utspridda på ett stort område.

2010-01-05 // 08:18:56
» Frida

Jag håller med dej till viss del. Men att man ska bygga hundgård till hunden för att den ska vara säker? En hundgård hjälper inte ett skit mot en varg som siktat in sej på hunden. Man kan ju inte stå och hålla koll på hunden 24 timmar om dygnet!



Att släppa ut hundarna i skogen gör man om man jagar, visst, människor har inte ensam rätt på älgar, men det har inte vargen häller. och visst, människor klarar sej utan älgkött, men hade vi inte jagat älg hade det blivit överfullt med älg för vargar och andra rovdjur klarar inte av att hålla nere älgstammen så mycket det behövs. därför behövs älgjägare, och deras hundar i skogen.



Om barnen inte törs vara ute, hur är det mammans fel? barn kan val se på tv och förstå och tänka själva? det behöver inte vara mammans fel?

2010-01-05 // 23:16:02
» gunilla

Haha, det skrev du bra.

Kram!

2010-01-06 // 09:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback