ja jisses..

Är jag ensam eller har ni åxå läst detta? speciellt på FB? Hittade ett svar-på-tal på en sida.. (efter det fetstilta)



Dina bokstäver är Latinska.
Dina siffror är Arabiska.
Din demokrati är Grekisk.
Din pizza är Italiensk.
Din kebab är turkisk.
Din alkohol uppfanns av en Irakier.
Du älskar att åka till Thailand.
Din favoritrappare har afrikanskt påbrå och han den där "roliga" på tv är kurd.
Din landslagskapten i fotboll är Bosnisk. Visst vore livet bättre utan invandrare, SD?




Ja, "mina" bokstäver är Latinska. Vad har det gamla utdöda språket Latin med invandrare i Sverige år 2010 att göra? Är det några invandrare från Latinien som har uppfunnit det och infört det i Sverige?

Nej, "mina" siffror är olika tal på tallinjen, men du kanske menar siffersymbolerna? För de är nämligen indiska och kom till Europa via arabien för cirka 800 år sedan. Och återigen undrar jag, vad har siffersymbolerna jag använder att göra med invandrare i Sverige år 2010?

"Min" demokrati är svensk. Och återigen har vi detta problemet med ägande. Du tillskriver "mig" väldigt många saker, trots att de är tämligen abstrakta och icke äg-bara. Demokratin i Grekland var ju som bekant inte en demokrati, däremot har vi i Europa sedan tagit grundidén och utvecklat den till en demokrati, som nu åter fallit tillbaka och blivit en demokratur, d.v.s. ett styrelsesystem som ger sken av att vara demokratiskt trots att det så icke är. Och jag förstår inte vad ett folk som levde i grekland för 2000 år sedan, har att göra med det andra folkslag som nuförtiden kallas greker och har invandrat till Sverige?

Min pizza är italiensk, och introducerades i Sverige av en svensk man. Jag är sålunda glad att landet Italien och folket italienare finns. Men jag förstår inte, skulle inte Italien finnas om Sverige började ta emot mindre invandrare?

Kebab är ett persiskt ord, och "min" kebab har funnits i mellanöstern sedan mer än 1000 år tillbaka. Och jag förstår inte detta argument heller, skulle inte kebab ha funnits om Sverige tog emot mindre invandrare? Skulle mellanöstern och kebaben upphöra att existera om invandringen till Sverige minskade?

Min alkohol kallas sprit och den bränner jag själv. Den uppfanns av vikingar uppe i norr som inte hade vindruvor att göra vin av, utan istället gjorde etanol med kryddor och kallade det sprit.

Jag älskar inte att åka till Thailand, och återigen förstår jag inte vad landet Thailand har med invandrare i Sverige år 2010 att göra. Landet Thailand skulle finnas där ändå, även om Sverige tog emot mindre invandrare.

Många av mina favoritrappare har västafrikanskt ursprung och togs som slavar till Amerika för 300 år sedan. De är etniskt helt amerikanska. Men du kanske menar att människor med afrikanska gener har en bättre förmåga att göra bra musik inom genrén hiphop? Men om du menar det, så betyder det ju att det finns skillnad mellan olika sorters människor på jorden, och att man kan dela in dem i raser? Då är du väl rasist?

Jag har aldrig sätt en rolig kurd på TV, argumentet är för mig absurt.

Zlatan Ibrahimovic är från Bosnien, och är en överbetald fotbollsspelare med oförtjänt gott rykte. Men, han är invandrare och har gjort 25 mål och 65 matcher i landslaget än så länge. Men t.ex. har Markus Allbäck spelat 74 matcher och gjort 30 mål, det är väl ganska bra också? Skulle inte Sverige ha några bra fotbollsspelare om invandringen minskade?

Din fråga i slutet; "Visst vore livet bättre utan invandrare SD?" antar jag är ironisk för att ge ditt inlägg en komisk och annorlunda frågeställning. Men jag förstår inte riktigt vem du adresserar frågan till, pratar du med en person som heter SD, eller antar du att någon från partiet Sverigedemokraterna kommer att svara på din fråga?

Min fråga: Visst vore livet bättre om folk kunde stava och föra en diskussion med sakliga, sanna argument?

2010-09-22 | 22:16:47 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» S

Fy fan så jävla häftig du är!! Så jävla bra skrivet!!! Du är ju helt grym på att skriva!! :D:D:D:D

2010-09-23 // 06:32:28
» Ronja

Suveränt!

Fattar inte varför vissa människor inte låter andra rösta på vad de vill.

Och att utesluta människor ur sitt liv på grund av det, det är jävligt stört om man frågar mig.

Då gör man exakt det man tror att SD gör, fryser ut folk och sätter dem i grupper.

Läste en insändare om att vi inte hinner integrera alla invandrare och istället hamnar de i flyktingförläggningar, HUR humant är då det? När man istället borde ta in enbart den mängd som man hinner integrera!

Nej, jag gillar inte politik. Men de som tror sig veta ALLT och BÄST, kanske skulle börja tänka EFTER FÖRE de idiotförklarar...



Puss

2010-10-13 // 18:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback