Konversation

M är en person som inte vill prata med mej,nån mer gång,för jag röstat på Sverigedemokraterna. Jag frågade denna ''M'' Hur det skulle bli med min mamma,för hon har ungefär samma åsikter som jag. Och hon och M umgås ju DAGLIGEN.. Så jag bad mamma fråga henne..

(pratade med mamma i telefon. Om M hade sagt nånting om mej.. )

M - Va det Ida du pratade med eller?
Muna - Jaa, vadå då ?
M - Nä jag tänkte om hon va orolig?!!
Muna- Orolig? varför skulle då hon va det. Hon är bara besviken på olika människor.
M - Men för vadå?
Muna- Ja men till exempel den där Madde Nilsson, slänger ut henne o skriver hennes namn,istället för att Ida får säga själv vad hon tycker och anser. Och sen sa Ida att vissa skriver nånting om att sluta va vän med nån. Jag tycker det är så löjligt,alla röstar olika, alla tycker olika..
M- ja men vadå Madde nilsson?
Muna- Ja,men Ida tycker att hon bara trycker på dej skit hela tiden för du ska bli ännu argare o ännu mer hatisk..
M- *sitter o räknar o ritar med en linjal och säger ingenting..*
Muna- Jag bryr mej inte om vad du röstat på eller vad nån annan röstat på, jag tycker att man ska ta hand om våra egna ensamma barn,uteliggare o sjuka människor först, innan vi hjälper andra. Såklart är alla värda lika mycket., men som Ida sa ''Vi kan inte hjälpa alla''.
M - *ritar streck med linjalen och ritar nånting*
Muna - DU vet inte vad jag röstat på,till exempel. Du har ingen aning.

Sen sa muna att hon gick ut å rökte utan å säga nå :P

Mamma äger. jag äger. Alla vi som står för vad vi tycker,och backar inte bara för att nå pucko kallar oss rasist, VI äger. allihopa.

2010-09-21 | 16:11:50 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» S

Din muna är så jävla cool :D:D:D:D:D YÄY!!! Bra!!!

2010-09-21 // 16:16:01
» S

Pratade med min mamma om det här med vad man röstar på och att alla har rätt att tycka vad de vill och att ALLA ska ACCEPTERA vad man röstat på, mer än så behöver man inte säga. Man måste inte säga VARFÖR man röstat som man gjort. Så mamma tyckte det var skitlöjligt att de fanns de som tog bort dig som vän på face m.m.

2010-09-23 // 06:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback