Alltid lika kul på FK..



Herregud. Försäkringskassan måste väl vara stället där det samlas 'unikt' folk ?


Första gången jag var där var ju den där läskiga invandraren där som förföljde mej ända till kupolen.. Den storyn finns här ..

Idag fick jag sitta (enligt lappen) 45 min inne på försäkringskassan innan det blev min tur..
Inne där satt två invandrare, en tant och en-... kärring? alltså ungefär 5 personer.. ändå var könumret 82 och jag 93. Konstigt va? haha

Tanten som var där pratade med en annan tant, därav jag trodde de kände varann. Sedan gick hon vidare till den där ''kärringen'' som satt breve och sedan till mej och berättade att hon endast behövde en ''remsa'', sen skulle hon gå.. Jaha, intressant tänkte jag. Så frågade hon om vilket könummer jag hade. 93 svarade jag, då visar hon kaxigt att hon har nummer 90,91,94,,

Hon började strosa runt och gick in rummet (utan att de va hennes tur) där det redan satt två i möte, och frågade efter den där remsan hon behövde. Hon fick den och mannen bad henne gå ut.. Väl i väntrummet började hon skriva på lappen och la sedan ner den i ''brevlådan'' som finns där. Hon kommer fram till mej o säger att ''du kan få dom här numrena, jag ska gå''.. Så där satt jag med könummer 90,91,93,94 till ingen nytta,egentligen. ''kärringen'' breve fick 91 och jag tog 90.. haha..

Det gick två minuter. och vid den här tiden så var det nog 86 på tur. Hon tanten kommer in igen, flåsandes, och säger att hon visst ska in. nummer 93-94 ligger kvar på bordet eftersom vi inte hade nån användning för dom. Hon tar upp dom och säger att hon ska ha tillbaka sin 90-lapp också. Jag ger henne den o säger att då ska jag ha tillbaka min. Jag fick 94, och snäll som jag e så sa jag inte emot utan behöll den. (93 var ju min;) )

Tystnad. Personen i mötesrumemt kommer ut och ny siffra ändras på tavlan. 87 tutar fram. Ingen gick in.. Nu 88 och 89 utan nån på ingång. Så ändrades det till 90. tanten står kvar o bara tittar på sin siffra och jämför med den på tavlan.. Fortsätter att titta och jämför siffrorna. Hon suckar till och bara står där.. Kärringen breve frågar mej om inte hon hade 90, jo svarar jag.. det blir 91 och även den har ju tanten.. Nu börjar hon titta på oss och vi säger att det är hennes tur nu.. Nej säger hon.. ''JAG HAR JU 94'',svara hon... NEJ, säger jag. Den har jag,det är du nu.

Ny siffra och nu är det 92 (kärringens nummer) Men då börjar tanten gå in... Vi säger att hon inte har 92 utan nu får hon vänta tills det blir 93. Kärringen går in.  O tanten blir nervös av att hon inte fått komma in än.. Eftersom det är två besöksrum så går det ju LITE fort iaf.. Nu blir det nummer 93 och inte ens nu går hon in. Jag säger glatt att NU är det din tur. Nej då påstår hon att det är jag som har 93 fast jag visar att jag har 94. Eftersom hon inte går in blir det ny siffra igen,och jag går in eftersom det ÄR min siffra..

När jag kommer ut var hon borta?! Jaja.. Unikt folk.. Alltid lika roligt..





2008-12-11 | 16:01:53 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Frusenisbit

hahahah asg det var roligt :D XD Skrattade som fan när jag läste om när hon inte gick in :D hahaha

2008-12-11 // 16:10:05
» Malin

Tack :P



Ja har redan fått en ^^ Glömt uppdaterat de ännu :P

2008-12-11 // 17:45:40
» Frida

du är verkligen expert på att träffa på konstigt folk! =)

2008-12-11 // 18:03:38
» Poppe

Ja det finns underliga människor överallt

2008-12-11 // 22:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback