ett till..

Det är mycket som är så gammalt med den här bloggen. Min kategori ''Jag är blond, vad är din ursäkt?'' stämmer ju inte längre. Jag kan inte skylla på att jag är blond då jag är fler-färgad. Hälften råtta hälften ljus råtta. Min utväxt är nog längre än det där södderblekta nu för tiden.  Varför?  Det handlar inte om att jag är lat eller snål, tvärtom. Senaste tre gångrarna har jag varit hos frisör o fixat skatboet. Men jag vet att mitt hår mår bättre av att slippa de där starka blekmedlet varannan månad som jag körde med förut. 
 
Något annat gammalt är utseendet på bloggen. Jag vill ha något helt nytt. Jag vill ha kurbits och rostfärgade kanter. Inte någon ful header med fejkblåa ögon och grått ansikte - det är inte jag längre. Har det nånsin varit jag?
 
Blev nyss inringd på jobb - kul. Fick två timmar senare sms om att det var ''falskt alarm'' och att jobbkompisen kom och jobbade ändå. Synd för mej, då jag blev så glad. Får nöja mej med kaffikopp och tända ljus istället.
 
Undra om jag ska hem till mamma och krama Molly lite. Den kärlek jag känner i livet nu är skratten och leenden från fina brorsbarn. Att få höra av Molly att jag är bäst, eller ''Men Ida, hur kan du va så rolig?''.. Ja, hur kan jag det? Eller Minde som säger att ''du är kul Ida''. Jag älskar att dom älskar mej, för det vet jag att dom gör. Och jag älskar dom så obeskrivligt mycket.
 
 
 
Världens finaste Amanda. Du var så blyg för mej från början, men nu är vi som bästisar du och jag..
 
 
 
 
 
 

2012-12-12 | 15:38:00 | Jag är blond, vad är din ursäkt? | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback